MADDE 1
– 8/11/2008 tarihli
ve 27048 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kalkınma Ajansları Proje ve
Faaliyet Destekleme Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (ı)
bendi yürürlükten kaldırılmış, (i) bendinde yer alan “İhracatı
Geliştirme Etüd Merkezi,” ibaresi yürürlükten kaldırılmış, (r) ve
(ş) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“r)
Kalkınma Ajansları Yönetim Sistemi: Ajanslar arası uygulama birliğini
sağlamak amacıyla ajansların; yatırım destekleme, proje destekleme, çalışma
programı, bütçe, muhasebe, insan kaynakları, performans ölçme faaliyetleri
ile ilgili ve ilişkili gerçek ve tüzel kişilerin ihtiyaç duyulan veri ve
bilgilerinin muhafaza edildiği, veri tabanı başta olmak üzere iş ve
işlemlerinin elektronik ortamda yürütülmesine imkân veren merkezi yönetim
bilgi sistemini,”
“ş) Proje
Hesabı: Mali desteğe hak kazanan yararlanıcı tarafından projeye özel olarak
açılan, ajans tarafından sağlanan mali desteğin ve sözleşmede belirtilmesi
halinde yararlanıcı eş finansmanının aktarıldığı banka hesabını,”
MADDE 2
– Aynı
Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve yedinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
“(2) Ajans
başvuru rehberinde belirtilen kurum ve kuruluşların küçük ölçekli altyapı
projeleri için destek sağlayabilir.
(3) Kâr
amacı güden gerçek ve tüzel kişilerden, her bir proje ve faaliyet
için sözleşmede öngörülen destek tutarının yüzde onundan az olmamak kaydıyla
teminat alınır. Teminat oranı, genel sekreterliğin teklifi ile yönetim kurulu
tarafından belirlenir ve başvuru rehberinde belirtilir.”
MADDE 3
– Aynı
Yönetmeliğin 12 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “yaptığı
karşılıksız yardımlardır.” ibaresi “sağladığı desteklerdir.” şeklinde, ikinci
fıkrasında yer alan “doğrudan faaliyet desteği” ibaresi “fizibilite desteği”
şeklinde değiştirilmiş ve ikinci fıkrasında yer alan “istisnai olarak,”
ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 4
– Aynı
Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(4) Proje
teklif çağrısı, zorunlu hallerde yönetim kurulunun onayını almak şartıyla
ajans genel sekreteri tarafından desteklenecek proje listesi ilan edilmeden
önce iptal edilebilir. Bu durumda ajanstan herhangi bir hak ve tazminat
talebinde bulunulamaz ve bu husus proje teklif çağrısı ilanında ve başvuru
rehberinde açıkça belirtilir.”
MADDE 5
– Aynı
Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(2)
Başvurular, ajansın proje teklif çağrısı ilanında belirtilen son kabul tarih
ve saatine kadar Kalkınma Ajansları Yönetim Sistemi (KAYS) üzerinden yapılır.
Her başvuru KAYS üzerinden üretilen taahhütnamenin imzalanması ile
tamamlanır. Taahhütnamenin e-imza ile imzalanması esastır. Taahhütnamenin
e-imza ile imzalanması son başvuru tarihinden itibaren en geç 5 iş günü
içerisinde tamamlanır. Taahhütnamenin e-imza ile imzalanmadığı hallerde,
taahhütname başvuru sahibi tarafından ıslak imzalı olarak elden veya posta
yolu ile son başvuru tarihinden itibaren en geç 5 iş günü içerisinde ajansa
teslim edilir. Zamanında yapılmayan proje başvuruları için mazeret kabul
edilmez ve bu projeler değerlendirmeye alınmadan reddedilir. Her başvuru;
kabul tarihi, saati ve referans numarası ile kaydedilir. Taahhütnamenin ıslak
imzalı teslim edileceği durumlarda, kabul mahallinde son başvuru anı
itibarıyla bir yığılma söz konusu ise kapanış saatinde kapılar kapatılır ve
sadece o an itibarıyla içeride bulunan başvurular kabul edilerek işlem
tamamlanır.”
MADDE 6
– Aynı
Yönetmeliğin 18 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
18 – (1) Ajans, yapılan başvurular üzerinde, son başvuru tarihinden
itibaren en geç on iş günü içerisinde başvuru sahibinin, ortaklarının ve
proje konularının başvuru rehberinde belirtilen kriterlere uygunluğu
yönünden ön inceleme yapar.
(2) Ön
incelemeye ilişkin hususlar aşağıda belirtilmiştir:
a) Başvuru
rehberinde belirtilen uygunluk kriterlerine uymayan başvurular
reddedilir. Ayrıca bu hususların değerlendirme sürecinin herhangi bir
aşamasında tespit edilmesi halinde de söz konusu projeler reddedilir, bu durumun
sözleşme imzalandıktan sonra tespit edilmesi halinde ise sözleşmeler
feshedilir.
b) Ajans ön
inceleme ve değerlendirme sürecinde, başvuru sahibinden başvuru ve eki
belgelere ilişkin olarak bilgi ve belge isteyebilir.
(3) Başvuru
rehberlerinde belirtilen bütün uygunluk kriterlerini taşıdığı
anlaşılan projeler bağımsız değerlendirme sürecine alınır.”
MADDE 7
– Aynı
Yönetmeliğin 21 inci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve beşinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki altıncı ve
yedinci fıkralar eklenmiş, mevcut altıncı fıkrası sekizinci fıkra olarak
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve diğer fıkralar buna göre teselsül
ettirilmiştir.
“(5) Başarı
sıralaması iki bağımsız değerlendiricinin vermiş olduğu puanların aritmetik
ortalaması alınarak tespit edilir.
(6) İki
değerlendiricinin başarılı bulduğu projeye vermiş olduğu puanlar arasında
yirmi ve üzeri fark olması halinde teklif üçüncü bir bağımsız
değerlendiriciye inceletilir. Başarı sıralamasında üçüncü değerlendirme puanı
ile bu puana en yakın değerlendirme puanının aritmetik ortalaması esas
alınır. Üçüncü değerlendirme puanının diğer iki değerlendirme puanına olan
farkının birbirine eşit olması halinde başarı puanı yüksek olan değerlendirme
puanı ile üçüncü değerlendirme puanının aritmetik ortalaması esas alınır.
Üçüncü değerlendirme puanının başarısız olması halinde ilgili proje için
bağımsız değerlendirme süreci yeniden başlatılır. Yeniden değerlendirme
sonucunda da aynı durumun ortaya çıkması halinde proje, ikinci değerlendirme sonuçları
göz önünde bulundurularak değerlendirme komitesi tarafından değerlendirilir.
(7) Bir
bağımsız değerlendiricinin başarılı, diğerinin başarısız bulduğu proje
teklifi üçüncü bağımsız değerlendiriciye inceletilir. Üçüncü bağımsız
değerlendiricinin, proje teklifini başarısız bulması halinde, puan farkına
bakılmaksızın iki başarısız puanın; başarılı bulması halinde ise iki başarılı
puanın aritmetik ortalaması alınır. Ancak başarılı puanlar arasındaki farkın
yirmi ve üzeri olması durumunda ilgili proje için bağımsız değerlendirme
süreci yeniden başlatılır. Yeniden değerlendirme sonucunda da aynı durumun
ortaya çıkması halinde proje, ikinci değerlendirme sonuçları göz önünde
bulundurularak değerlendirme komitesi tarafından değerlendirilir.
(8)
Başvurular, en yüksek puanı alan tekliften başlayarak sıralanır. Yapılan
puanlamada, altmış beş ve daha fazla ayrıca varsa diğer eşik değerler
üzerinde puan alan başvurular başarılı projeler olarak listelenir. Eşit
puan alan başarılı projeler bakımından; söz konusu mali destek programında
aynı yararlanıcı tarafından sunulan tek proje başvurusu niteliğinde olanlar,
bu hususta eşitlik olması halinde öncelikle ilgililik bölümü için bağımsız
değerlendiricilerin verdikleri puanların ortalaması; bunun da eşit olması
halinde mali ve operasyonel kapasite bölümünden alınan puanların
ortalaması en yüksek olanlar dikkate alınır, bu hususta da eşitlik olması
halinde başvuru tarihi ve saati esas alınır. Başarılı bulunan ancak
bütçe kısıtı nedeniyle ilk aşamada desteklenemeyecek olan projeler
için yedek liste oluşturulur. Finansman imkanları nispetinde teklif
çağrısı kapsamında ilan edilen mali destek programları için desteklenmeye
değer yeterli sayıda proje bulunmadığının değerlendirme komitesi raporu ile
sabit olması halinde genel sekreter ilgili teklif çağrısının artan bütçesini,
kabul edilebilir yeterli başvurusu ve projesi olan başka teklif çağrılarına
aktarmaya yetkilidir. Bu uygulamada 28/9/2006 tarihli ve 26303
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kalkınma Ajansları Bütçe ve Muhasebe
Yönetmeliğinin ödenek aktarılması ile ilgili kısıtları uygulanmaz.”
MADDE 8
– Aynı
Yönetmeliğin 24 üncü maddesinin birinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(1) Genel
sekreterlik desteklenecek projelerin, başvuru formu ve ekleri ile başvuru
rehberinde belirtilen destekleyici belgelerin aslı veya onaylı suretini
başvuru sahiplerinden temin eder. Başvuru sahipleri, desteklenmesine karar
verilen projelerin ajans tarafından ilan edilmesinden itibaren on beş işgünü
içinde söz konusu belgeleri ajansa teslim eder. Süresi içerisinde söz konusu
belgeleri teslim etmeyen başvuru sahipleri ile sözleşme imzalanmaz.
Desteklenmeyecek projelerin sahiplerine, yönetim kurulu kararını müteakip on
gün içerisinde desteklenmeme gerekçeleriyle birlikte yazılı tebligatta
bulunulur.”
“(3)
Sözleşme imzalanmadan önce ajans, gerektiğinde başvuru sahibinden ek bilgi ve
belge isteyebilir. Sözleşmeler, gerekli belgelerin temininden sonra başvuru
sahiplerine beş iş günü içinde yapılacak yazılı bildirimi müteakip en geç on
iş günü içinde imzalanır. Bu süre zarfında sözleşme imzalamak üzere ajansa
başvurmayan başvuru sahipleri söz konusu destekten feragat etmiş sayılır.
Bunların yerine, öngörülen toplam destek bütçesiyle sınırlı olmak koşuluyla
yedek listede yer alan başvuru sahipleri en yüksek puanlı projeden başlamak
üzere sözleşme imzalamaya davet edilir.”
MADDE 9
– Aynı
Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Doğrudan
finansman desteği miktarı, başvuru rehberinde belirtilecek üst limitleri
geçmemek kaydıyla ve eş finansman ilkesi çerçevesinde, proje uygun
maliyetlerinin en fazla yüzde yetmiş beşidir. Ancak bu oran, teknoloji
geliştirme bölgesi ve iş geliştirme merkezi yönetici şirketleri hariç olmak
üzere sadece kâr amacı taşıyan gerçek ve tüzel kişilerde en fazla yüzde
ellidir ve artırılamaz. Yüzde yetmiş beşlik oran, küçük ölçekli altyapı
projeleri hariç bölgenin gelişmişlik durumu, başvuran kesimin mali imkânları,
kapasitesi ve yerel/bölgesel kalkınmaya sağlayacağı katkı gibi hususlar
dikkate alınmak ve başvuru rehberlerinde açıkça belirtilmek kaydıyla uygun
görülen öncelik alanları için proje uygun maliyetlerinin yüzde doksanına
kadar çıkarılabilir. Projeler bakımından destek olunacak azami miktarlar ve
eş finansman oranları başvuru rehberinde belirtilir.”
“(3) Ajans,
uygulama süresi en fazla iki yıl olan projelere mali destek sağlar.”
MADDE 10
– Aynı
Yönetmeliğin 27 nci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Fizibilite
desteği
MADDE 27
– (1) Ajans,
bölgenin kalkınması ve rekabet gücü açısından önemli fırsatlardan
yararlanılmasına, bölge ekonomisine yönelik tehdit ve risklerin önlenmesine,
bölgenin yenilik ve girişimcilik kapasitesinin geliştirilmesine yönelik
projelerin fizibilite çalışmalarına doğrudan mali destek verebilir.
(2) Başvuru
rehberlerine esas olmak üzere desteklenmeyecek fizibilite çalışmaları,
fizibilite hazırlanmasında esas alınacak fizibilite şablonları, uygun başvuru
sahipleri, destek limitleri ve azami destek miktarı gibi hususlar Bakanlık
tarafından düzenlenir.
(3) Destek
Yönetimi Kılavuzunda belirlenen formata uygun olarak hazırlanacak ve ajansa
sunulacak olan her bir destek teklifi, genel sekreter başkanlığında ilgili
ajans uzmanlarından oluşturulacak en az üç kişilik bir değerlendirme
komisyonu tarafından, başvuru tarihinden itibaren en fazla bir ay içerisinde
değerlendirilir ve yönetim kurulunun onayına sunulur.
(4) Bu tür
desteklerde yararlanıcı, sözleşme yükümlülüklerini en fazla bir yıl
içerisinde tamamlayarak fizibilite raporunu ajansa sunar. Ajans, raporun
şekil, içerik ve kalite bakımından Destek Yönetimi Kılavuzunda belirlenen
ilke ve kurallara uygunluğunu kontrol eder. Raporların ajansa süresinde
sunulmaması veya ajans tarafından uygun bulunmaması durumunda sözleşmeler
feshedilerek sağlanan destek, fer’ileriyle birlikte geri alınır.
(5)
Fizibilite desteğinden, yerel yönetimler, üniversiteler, diğer kamu kurum ve
kuruluşları, kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları, sivil toplum
kuruluşları, organize sanayi bölgeleri, küçük sanayi siteleri, teknoparklar,
teknoloji geliştirme bölgeleri, endüstri bölgeleri, iş geliştirme merkezleri
gibi kurum ve kuruluşlar, birlikler ve kooperatifler yararlanabilir.
(6)
Desteğin yönetilme sürecine ilişkin olarak 12 ilâ 26 ncı maddelerde
belirtilen hükümler, mahiyetine uygun düştüğü ölçüde, fizibilite desteği
uygulamaları için de uygulanır.”
MADDE 11
– Aynı
Yönetmeliğin 28 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
28 – (1) Ajans, bölge planlarında veya saha çalışmaları sonucunda
belirlenen öncelikli alanlarda, fizibilitesi Bakanlık tarafından onaylanmış
güdümlü projelere destek sağlayabilir.
(2) Güdümlü
projeler, proje teklif çağrısı yöntemi uygulanmadan doğrudan destek sağlamaya
yönelik olarak; bölge planında öngörülen öncelikler
doğrultusunda, konusu ve koşulları ajans öncülüğünde ve
yönlendirmesinde belirlenen özel nitelikli model projelerdir.
(3) Bu
projelerde genel olarak;
a) Özel
sektör işletmeciliğini güçlendirecek şekilde, üretim ve ihracat kapasitesinin
geliştirilmesi, iyi uygulama örneklerinin oluşturulması, sektörel ihtisaslaşmanın
desteklenmesi, özel bilgi, beceri ve teknolojilerin geliştirilmesi, transferi
veya yaygınlaştırılması, yeni finansman modellerinin geliştirilmesi,
kamu-üniversite-sanayi işbirliğinin desteklenmesi, yeni hizmet ve üretim
organizasyonlarının geliştirilmesi, işbirliği ağları ve değer zinciri
oluşturulması, kümelenmelerin desteklenmesi, yeni sanayi altyapısı ve
organizasyon modellerinin geliştirilmesi ve bölgedeki sektörlerin ihtiyaç
duyacağı alanlarda insan kaynaklarının geliştirilmesi ya da
b) Sosyal
dayanışmayı ve sorumluluk bilincini güçlendirecek, kültürel değerleri
koruyacak ve geliştirecek şekilde; dezavantajlı grupların sosyal, kültürel ve
fiziksel hizmetlere erişebilirliklerini kolaylaştıracak altyapının tesis
edilmesi; göçün olumsuz etkilerinin önlenmesi, sosyal hayatın
kolaylaştırılması, somut olmayan kültürel mirasın yaşatılması
esastır.
(4) Ajans,
ilk fikri oluşturma aşamasından itibaren genel çerçevesini ortaya koymuş
olduğu projeyi uygulayacak muhtemel tarafları bir araya getirir. Bu
projelerde üniversite, kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşlarının
ortaklıkları teşvik edilir.
(5) Güdümlü
proje kapsamında aşağıda belirtilen niteliklere sahip projeler desteklenmez:
a) Mahalli
idarelerin kırsal altyapıya yönelik her türlü yatırımları ile münhasıran
mahalli idareler tarafından rutin olarak gerçekleştirilen mahalli müşterek
nitelikteki yol, içme suyu, kanalizasyon, arıtma, yağmur suyu, sağlık ocağı,
kültür merkezi, spor tesisi, sosyal hizmet binaları gibi model veya yenilikçi
niteliği haiz olmayan yapım işleri.
b) Kamu
yatırım programında yer alan projeler.
c)
Teknoloji Geliştirme Bölgesi Yönetici Şirketi gibi belirli ölçüde kamu yararı
gözetenler veya hâkim ortağı kamusal nitelikli kuruluşlar olan şirketler
hariç olmak üzere sadece kâr amacı güden kuruluşların bulunduğu projeler.
ç)
Uygulanmasında mülkiyet, izin, imar, ortaklık ve benzeri hukuki ve teknik
engeller bulunan projeler.
(6) Ajans
güdümlü projelerde toplam proje maliyetinin en fazla yüzde yetmiş beşi
oranında mali destek sağlayabilir. Bu oran yönetim kurulunun onayı ile en
fazla % 90’a kadar artırılabilir. Güdümlü projelerde proje ortaklarının da
nakdi destek sağlamaları ve projenin sürdürülebilirliğini teminat altına
alacak taahhütlerde bulunmaları esastır. Ancak Yatırım İzleme ve Koordinasyon
Başkanlıklarının proje sahibi olduğu projeler, Yönetim Kurulunun uygun görmesi
durumunda eş finansman aranmaksızın desteklenebilir.
(7) Teklif
edilen güdümlü projelere ilişkin işletme modeli, ortaklık yapısı, mülkiyet
durumu ve proje bedeli gibi hususlar Bakanlık tarafından belirlenecek proje
bilgi formuyla ajansın çalışma programında açıkça belirtilir.
(8) Güdümlü
projenin geliştirilmesi sürecinde ajansın koordinasyonunda muhtemel proje
sahibi ve ortaklarınca Bakanlık tarafından belirlenen esaslara uygun olarak
kesin projeye dayanan fizibilite raporu hazırlanır. Projenin fizibilite
etüdüyle yapılabilirliği ortaya konduğu takdirde projeye ait iş planı, bütçe
ve taahhütnameler gibi fizibiliteye esas teşkil eden diğer belgeler de
fizibilite raporuyla birlikte Yönetim Kurulu onayına sunulur.
(9) Güdümlü
projelere ait fizibilite raporu ve rapora esas teşkil eden diğer belgeler
Yönetim Kurulu onayının ardından Bakanlık onayına gönderilir. Söz konusu
proje önerisi ve fizibilite raporu ile rapora esas teşkil eden diğer belgeler
Bakanlık tarafından uygun görüldüğü takdirde proje ajans tarafından
desteklenebilir.
(10)
Güdümlü proje desteği kapsamında ajans tarafından sağlanan mali destek
tutarı, proje uygulama döneminde uygulama durumu ve bütünlüğü göz önünde
bulundurularak yönetim kurulunun onayı ile en fazla % 10’u oranında
artırılabilir. Desteğin artırılması durumunda yararlanıcının eş finansman
tutarı da en az aynı oranda artırılır.
(11)
Desteğin yönetilme sürecine ilişkin olarak 12 ilâ 27 nci maddelerde
belirtilen hükümler, mahiyetine uygun düştüğü ölçüde, güdümlü proje desteği
uygulamaları için de uygulanır.”
MADDE 12
– Aynı
Yönetmeliğin 29 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Faiz
desteği, başvuru rehberinde belirtilen nitelikteki projeler için, ilgili
aracı kuruluşlardan alınacak krediler karşılığında ödenecek faiz
giderlerinin, ajans tarafından karşılanmasını öngören mali destektir.”
MADDE 13
– Aynı
Yönetmeliğin 30 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
30 – (1) Faizsiz kredi desteği, ajansın başvuru rehberine uygun
projelere aracı kurumlar vasıtasıyla faizsiz kredi temin etmek suretiyle
sağlayacağı mali destektir.
(2) Faizsiz
kredi desteğinde, yararlanıcıya sözleşme tarihinden itibaren en az altı ay
geri ödemesiz dönem tanınır ve geri ödeme işlemleri, sözleşme tarihinden
itibaren en fazla üç yıl içinde tamamlanır.
(3) Ajans
başarılı projelerde kullandırmak üzere gerekli kaynağı ilgili aracı
kuruluşlara aktarma ve geri alma usullerini ilgili aracı kuruluşlarla
akdedilecek uygulama protokollerinde belirler.”
MADDE 14
– Aynı
Yönetmeliğin 31 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
31 – (1) Ajans aşağıda belirtilen kurallar çerçevesinde faiz desteği
ve faizsiz kredi desteği sağlayabilir:
a) Bu
Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslara uygun olmak kaydıyla faiz desteği ve
faizsiz kredi desteği uygulamalarına ilişkin hususlar, ajanslar ve ilgili
aracı kuruluşlar arasında akdedilecek ikili ve çok taraflı uygulama
protokolleri ile belirlenir ve bunların birer nüshası ajanslar tarafından en
geç üç iş günü içerisinde bilgi için Bakanlığa gönderilir. Bakanlık
gerekli gördüğünde, ilgili aracı kuruluşlarla uygulama protokollerinin tabi
olacağı çerçeve protokoller imzalayabilir.
b) Ajansın
akdedeceği bu protokollerde; destek kapsamında kullandırılabilecek kredilerin
türleri, kapsamı, üst limitleri, vade seçenekleri, ajans tarafından
karşılanacak azami destek miktarları, kredi taleplerini değerlendirme ve
bildirim süresi, kredi taleplerinde başvurandan talep edilecek belgeler ile
kredi teminatı, uygulanacak faiz oranları, kredi kullanımları nedeniyle proje
sahibinden talep edilebilecek işlem masrafları, desteğin ödenme usulü ve
zamanı, ajansın ve ilgili aracı kuruluşların sorumlulukları, muacceliyet durumları,
temerrüt hali, temerrüt faizi ve desteğin durdurulması veya iptal edilmesi,
projelerin sözleşmede belirtilen kurallara uygun tamamlanamaması durumunda
ilgili aracı kuruluşların ve ajansın hak ve yükümlülükleri ve uyuşmazlık
hallerinde yetkili olacak mahkemeler, tebligat adresleri, protokolün süresi,
gizlilik gibi desteğin uygulanma sürecine ilişkin hususlar detaylı bir
şekilde düzenlenir.
c) Ajans
tarafından hazırlanacak faiz desteği veya faizsiz kredi desteği teklif
çağrılarına ilişkin başvuru rehberlerinde; anlaşmalı aracı kuruluşlar,
yararlanıcı ile ilgili aracı kuruluş arasında yapılacak kredi sözleşmesinin
süresi, destek verilecek kredilerin türleri, limitleri ve vadeleri ile
ajansın sağlayacağı azami destek tutarları, faiz ve anaparanın geri ödenme
zamanı ile yararlanma ve ödeme koşulları gibi hususlar açıkça belirtilir.
ç) Başvuru
belgeleri arasında, imzalı ve kaşeli kredi uygunluk yazısı bulunmayan veya
kredi talebi henüz sonuçlandırılmamış başvurular için projenin teslim
tarihine kadar ilgili aracı kuruluşa kredi uygunluk başvurusunda bulunduğunu
belgeleyemeyen başvuru sahiplerinin başvuruları, ön inceleme aşamasında
reddedilir. Kredi kabul yazısı yerine ilgili aracı kuruluştan verilen kredi
uygunluk başvuru yazısı ile ajansa başvuran başvuru sahiplerinin kredi
uygunluk talepleri, uygulama protokollerinde belirtilen süre içerisinde
sonuçlandırılarak kredi talebi uygun görülenler ajansa bildirilir. Kredi
uygunluk talepleri olumsuz sonuçlanan başvurular, bağımsız değerlendirme
sürecine alınmaz ve reddedilir.
d) Kredi
Garanti Fonundan kefalet talep eden başvuru sahiplerinin, söz konusu fon
tarafından verilen hizmetler karşılığında ödedikleri komisyon ve masraflar
uygun olmayan maliyetler olarak değerlendirilir.
e)
Yararlanıcıların mali yönetim risk ve kapasitelerine ilişkin kredibilite değerlendirmesi,
ilgili aracı kuruluşlar tarafından kendi mevzuat ve uygulamaları çerçevesinde
yapılır. Projelerin, plan ve programlar ile diğer kalkınma politika ve
araçlarına uygunluğu ve yerel kalkınmaya katkısı yönleri bakımından teknik
olarak değerlendirilmesi ise bu Yönetmelikte belirtilen değerlendirme süreci
çerçevesinde ve her durumda ilgili ajans tarafından yapılır.
f) Desteğin
uygulama süreçlerinin takibi için, ajans ve ilgili aracı kuruluşlar arasında
elektronik bir sistem tesis edilir.
g) Projeler
kapsamındaki satın alma usulleri konusunda Proje Uygulama Rehberi hükümleri
uygulanmaz.
ğ) Faiz
desteğinde yararlanıcının kredi borcu sona erdiğinde, bu Yönetmeliğin 43 üncü
maddesinde belirtilen mülkiyete dair sınırlamalar ortadan kalkar.
h) Bu
Yönetmeliğin teminat alma zorunluluğu ile ilgili hükümler uygulanmaz.
ı) Faiz
desteğinde görünürlük kuralları ile ilgili hükümler uygulanmaz.
(2) Bu
Yönetmelik hükümleri, mahiyetine uygun düştüğü ölçüde, faiz desteği ve faizsiz
kredi desteği uygulamaları için de aynen uygulanır.”
MADDE 15
– Aynı
Yönetmeliğin 32 nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “zorunlu
hallerde” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 16
– Aynı
Yönetmeliğin 33 üncü maddesinin ikinci, üçüncü fıkrasının ilk cümlesi ve
dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı maddenin beşinci ve
altıncı fıkraları ile yedinci fıkrasında yer alan “girişimcilik ve
yenilikçilik altyapısını geliştirme amaçlı” ibaresi yürürlükten
kaldırılmıştır.
“(2) Teknik
destek başvuruları sürekli olarak alınır. Ancak başvurular ikişer aylık
dönemler halinde değerlendirilir. Teknik destek başvurularının
değerlendirilmesi ve seçim işlemleri, genel sekreterce ilgili uzmanlardan
oluşturulacak en az üç kişilik bir komisyon marifetiyle gerçekleştirilir.”
“Teknik
destek başvuruları, her bir dönemin tamamlanmasını takip eden on gün
içerisinde değerlendirilir.”
“(4)
Onaylanan teknik destek talepleri sözleşme imzalandıktan sonra üç ay
içerisinde uygulanır. Talebin fazla olması, yoğunluk ve başka sebeplerden
dolayı, onaylandığı halde üç ay içinde gerçekleştirilemeyen teknik destek
faaliyetlerinin uygulama süresi; ajansın iş yükü, uzman profili ve
çalışma programı göz önünde bulundurularak genel sekreterce en fazla bir ay
süre ile uzatılabilir.”
MADDE 17
– Aynı
Yönetmeliğin 38 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “askıya
alınabilir.” ibaresi “durdurulabilir.” şeklinde, ikinci fıkrasının (ç) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı fıkranın (d) bendi yürürlükten
kaldırılmış ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“ç) Mali
destek miktarı, 28 inci madde hükümleri saklı kalmak kaydıyla sözleşme
değişikliği ile artırılamaz. Ancak mücbir sebep durumunda, mali destek miktarı,
genel sekreterin teklifi ve yönetim kurulunun onayıyla en fazla yüzde elli
oranında artırılabilir.”
“(3)
Sözleşme süresi;
a) Proje
uygulamasında ortaya çıkabilecek aksaklıkları gidermek amacıyla
yararlanıcının başvurusu üzerine bir defaya mahsus olmak ve bir ayı geçmemek
üzere genel sekreter kararı ile,
b) Proje
veya faaliyetin yürütülmesini büyük ölçüde zorlaştıran veya geçici olarak
imkânsız hale getiren; yargı süreci, beklenmeyen hâl veya mücbir sebepler
nedeniyle bir defaya mahsus olmak ve altı ayı geçmemek üzere yönetim kurulu
kararı ile
uzatılabilir.”
MADDE 18
– Aynı
Yönetmeliğin 40 ıncı maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(4)
Gerçekleştirilecek projelerin amaçlarına uygun olarak uygulanmasının ve
uygulamaların sözleşme ve diğer ilgili mevzuatta belirtilen usul ve esaslara
göre gerçekleştirilmesinin izlenmesinden, uygulamaya yönelik olarak
düzenlenecek tüm belgelerin doğrulanmasından ve birer suretinin on yıl
boyunca muhafazasından ajans sorumludur.”
MADDE 19
– Aynı
Yönetmeliğin 43 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve ikincifıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Bu
Yönetmelik çerçevesinde yürütülen programlar kapsamında alımı desteklenen
alet, teçhizat, yazılım, malzeme ve sistemler ile yapımı gerçekleştirilen
tesislerin mülkiyeti ve bunlar üzerindeki fikri mülkiyet hakları
yararlanıcıya aittir. Yararlanıcının, sözleşme kapsamında sağlanmış tesis,
makine, ekipman, teçhizat ve diğer malzemelerin, genel sekreterin
gerekçeli ve yazılı izni olmaksızın proje süresince ve projenin sona
ermesinden itibaren üç yıl süreyle üzerinde üçüncü kişi lehine ayni ya da
şahsi hak tesis edemeyeceği ve projede belirtilen iş yeri dışında
kullanamayacağı, aksi halde destek miktarının iki katı tutarında ajansa
tazminat ödeyeceği hususu sözleşmede yer alır.”
MADDE 20
– Aynı
Yönetmeliğin 46 ncı maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(1)
Ajansın mali destek sağladığı proje ve faaliyetlerde, yararlanıcılar ve alt
yükleniciler, hizmet, mal alımı ve yapım işleri faaliyetlerinde ajansın
sağladığı mali desteği ve Bakanlığın genel koordinasyonunu görünür kılmak ve
tanıtmak için gerekli önlemleri alırlar. Destek kapsamında ortaya çıkan her
türlü tesis, makine ve teçhizat üzerinde ajansın desteği ile sağlandığını
belirten ifadeler ile Bakanlık ve ajans logosunun yer alması sağlanır. Ancak
yararlanıcılar ve alt yüklenicilerin hizmet, mal alımı ve yapım işlerinin
satın alma ve ihale süreçlerinde kullanılan ilan ve belgelerde, projeler
sonucu üretilen basılı materyaller ve tüketim malzemeleri üzerinde Bakanlık
logosu yer almaz. Proje Uygulama Rehberinde yer alan genel
hükümlere ilave olarak ajansın görünürlüğünü ve tanıtımını sağlamak amacıyla
alınması gereken önlemler ve standartlar ajans tarafından belirlenerek
internet sitesinde yayımlanır.”
MADDE 21
– Aynı
Yönetmeliğin 47 nci maddesi başlığıyla beraber aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Program
sonrası değerlendirme ve etki analizi
MADDE 47
– (1) Program
sonrası değerlendirme çalışmaları, Bakanlıkça belirlenecek usul ve esaslara
göre program kapanış raporunun hazırlandığı tarihten itibaren en geç üç yıl
içerisinde ajans tarafından yapılır ve sonuçları kamuoyuyla paylaşılır.
(2)
Bakanlık veya ajans kendi ihtiyaçları doğrultusunda etki değerlendirme
çalışmaları da yürütebilir.”
MADDE 22
– Aynı
Yönetmeliğin 47 nci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde
eklenmiştir.
“Kamu
idarelerine ilişkin hususlar
MADDE
47/A – (1)
Bakanlık, gerekli gördüğü hallerde bu Yönetmelik kapsamında kalkınma
ajansları mali desteklerinden yararlanan kamu idarelerine tahsis edilen
kaynakların aktarımı, kullanımı, muhasebeleştirilmesi ile diğer hususların
uygulanmasına ilişkin usul ve esasları Maliye Bakanlığı ve Sayıştay
Başkanlığının görüşlerini alarak belirleyebilir.”
MADDE 23
– Aynı
Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek-1 yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 24
– Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 25
– Bu
Yönetmelik hükümlerini Kalkınma Bakanı yürütür.
|
Sayfalar
- kanunlar
- güncel
- Şirketler
- anonim şti
- limidet şti
- BA/BS
- hisse devri
- tasfiye
- iflas/haciz
- çek
- kurumlar
- gelir vergisi-gerçek
- adi ortaklık
- Sirküler
- fatura
- vergi
- kdv
- ötv
- vuk
- ttk
- m.t.v
- inşaat
- serbest bölge
- özelge
- mesleki
- sgk
- SGK genelgeler
- bağkur
- emeklilik
- memur
- yabancı işçi
- işçi
- İŞKUR
- yurtdışı boçlanma
- gayrimenkul
- tebliğ
- Dernek/Vakıf
- kaçakçılık
- kat mülkiyeti
- Ticaret Odası
- Tacir
- GİB
- Teşvik-destek
- koskep
- AATUHK /6183
- Gümrük bakanlığı/ Dış Ticaret
- Bankalar
- Kefil-kefalet
- İhale
- kooparatif
- Ticari defter
- gider vergileri
- çalışma ve sosyal güvenlik
- ekonomi
- sanayi sicil
- Vergi Davaları Dilekçeler
- muhtasar
- uzlaştırma
- Arabuluculuk
15 Eylül 2017 Cuma
KALKINMA AJANSLARI PROJE VE FAALİYET DESTEKLEME YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder