1) Anonim şirketlerde; Yönetim kurulu, temsil yetkisi olmayan yönetim kurulu
üyesini ya da şirketlerinde hizmet akdi ile çalışan birini ticari vekil veya diğer tacir
yardımcı şeklinde atamaları halinde, Türk Ticaret Kanunun yönetimin devri başlıklı
367 maddesine göre hazırlayacakları iç yönergede görev tanımının açıkça
belirtmeleri ve düzenlenen bu iç yönergenin tescil ve ilanın yapılmasını gerektiğini,
2) Limited Şirketlerde; şirket müdürleri, şirkette hizmet akdi ile çalışanları sınırlı
yetkiye sahip ticari vekil veya diğer tacir yardımcı şeklinde atamaları halinde, Türk
Ticaret Kanunun yönetimin devri başlıklı 367 maddesine göre hazırlayacakları iç
yönergede görev tanımının açıkça belirtmeleri ve düzenlenen bu iç yönergenin
tescil ve ilanın yapılmasını gerektiğini,
3) Anonim Şirketlerin; Yönetim Kurulu Karar Defterini, 2015 Yılı Ocak ayı sonuna
kadar kapanış tasdikinin yapılması gerektiğini,
4) Limited şirketlerin; Yönetim Kurulu Karar Defteri kullanıyorlarsa, 2015 Yılı Ocak
ayı sonuna kadar kapanış tasdikinin yapılması gerektiğini,
5) Anonim Şirketler; “Yevmiye Defterinin” kapanış tasdiklerini, 30 Haziran 2015
Tarihine kadar notere yaptırılmaları gerektiğini,
6) Limited şirketler; “Yevmiye Defterinin” kapanış tasdikini, 30 Haziran 2015
Tarihine kadar notere yaptırılmaları gerektiğini,
7) Türk Ticaret Kanunu’nun 39. Maddesine istinaden fatura ve gider pusulalarında
İşletmelerin sicil numarası, ticaret unvanı, işletmenin merkezi ile internet sitesi
kurma zorunluluğu var ise tescil edilen internet sitesi adresinin gösterilmesi
gerektiğini,
8) Anonim şirket ve Limited şirket Ortak ve yöneticilerinin şirkete karşı belirli
koşullar altında borçlanabileceklerini,
9) İşyeri Kira Ödemelerinizi tutarı ne olursa olsun, BANKAYA yatırmak zorunda
olduğunuzu,
10) Sigortalı çalışanınız varsa her ay muhasebeden gelen Sigortalı Hizmet
Listesini, bulundurmanız gerektiğini, ücret bordrosunu ve ücret hesap pusulasını
çalışanlarınızın imzalaması gerektiğini,
11) On kişi çalışan işyerlerinde işçilerin ücret ödemeleri bankadan üzerinden
yapılacağını Perakende satış fişi, yazarkasa fişi, fatura vb. belgelerin
düzenlememenin tespit edilmesi halinde, Özel Usulsüzlük Cezası ile muhatap
olacağınızı,
12) Satış yapılan her gün yazarkasadan günlük z raporu ve ayın son günü ise
aylık z raporu almayı,
13) Her mal alımı ve diğer masraflarınızın faturalarını ve ödeme makbuzlarını
almayı var ise gider pusulası ve müstahsil makbuzlarını düzenlemeyi,
14) Sattığınız malın işyerinizden başka bir yere sevkinde fatura düzenlemiş olsanız
bile sevk irsaliyesi düzenlemek ve mal ile birlikte (kargo şirketi ile gönderseniz
bile) sevk etmek zorunda olduğunuzu, Ancak Satış iş yeri teslimi ise faturada
bunu belirtmek koşulu ile sevk irsaliyesi düzenlemek zorunda olmadığınızı,
15) Verilen ve alınan çeklerin listeleri ve banka hesap hareketlerini içeren
ekstreleri ve kredi kartları sliplerini , pos gün sonu raporlarını ve bankalardan
gelen kredi kartı üye işyeri hesap özetlerini muhasebe ye aylık evraklarla birlikte
vermeyi,
16) Her ay mal ve hizmet alımı ve satımı yaptığınız kişi ve şirketlerden Cari Hesap
Ekstresi almayı, vermeyenleri ikaz ederek mutlaka istemeyi,
17) Tüm evraklarınızı eksiksiz muhasebeye teslim etmeyi, Geç gelme olasılığı olan
faturalarınız varsa önceden uyarmayı, acil olarak göndermelerini sağlamayı,
Zamanında teslim edilmeyen evraklardan Ba Bs formlarının bildirilmesinden
doğabilecek sorumluluk size ait olduğunu, Yanlış ve eksik bildirimde bulunmanın
mali cezasının olduğunu,
18) Dönem sonlarında işyerinizdeki emtiaları saymak, tartmak, ölçmek suretiyle
tespit etmeyi, (V.U.K.ilgili amir hükümlerine göre) ve oluşturulan envanter
listelerini mutlaka imzalı olarak muhasebeye vermeyi,
19) Adres değişikliği, iştigal konusu değişikliği, kira kontratlarında değişiklik, şube
açılış ve kapanış işlemleri gibi, işlem ve değişiklikleri olay gerçekleşmeden önce
muhasebeye bildirmeyi, Aksi halde cezai işlemlere maruz kalabileceğinizi,
20) Bir ay içerisinde 8.000,00 (SEKİZBİN) TL ve üzerindeki alım faturalarını AÇIK
FATURA şeklinde düzenlettirmeyi, yine satış faturalarını AÇIK FATURA şeklinde
düzenlemeyi, Bu faturaların ödemelerini mutlaka ÇEK, BANKA HAVALESİ ve
EFT’Sİ veya POSTA ÇEKİ ile yapmayı veya tahsil etmeyi,
21) Firmanız şirket olarak (limited şirket, anonim şirket vb.) teşekkül etmişse mal
ve hizmet alımlarınızda şahsi kredi kartınızı kesinlikle kullanmamayı ve
kullandırmamayı, Kullandığınız takdirde Kurumlar Vergisi mevzuatına göre diğer
şartlarla birlikte Örtülü Sermaye niteliği kazanabileceğini, Örtülü Sermaye
nedeniyle firmanız, vergi idaresi karşısında açıklanması zor bir durumda
kalabileceğini, Şirket borçları ve çeşitli ödemeleri mutlaka şirket tarafından
yapılması gerektiğini,
22) Firmanız ortaklarının yakın akrabalarına, çalışanlarına, onların ve şirket
ortaklarının ortak oldukları başka şirket ve kurumlara ve buna benzer ilişkili
kişilere yapılan mal ve hizmet satışlarında diğer müşterilerinize uygulanan fiyat ve
ücreti uygulayarak fatura düzenlemeyi, Sayılan bu ilişkili kişilere emsal bedelin
altında ve üzerinde yapılan satışlar firmanızı örtülü kazanç durumuyla karşı
karşıya getirip vergi idaresinin firma kayıtlarını inceleme sonucunu doğuracağı gibi
bunun neticesinde de cezalı tarhiyat yapılmasına ve vergi denetim elemanları
tarafından cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulunması durumuyla karşı
karşıya kalacağınızı,
23) Firmanızın resmi banka hesaplarından, başka kişiler için kredi-hatır çeki-pos
cihazınız kullanmamayı, Bu tip işlemlerinde firmanızı ve banka hesaplarınızı aracı
olarak kullandırmamayı,
24) Firmanızın resmi banka hesaplarından şahsi ödeme ve tahsilâtlarınızı
yapmamayı, Firmanıza ait çekleri, özel şahsi harcamalarınızda kullanmamayı,
25) Vergi Dairesi, SGK ve diğer kurumlardan gelip sizlere tebliğ edilen resmi
yazıları ve bildirim zarflarını üzerlerine tebliğ tarihini yazarak anında muhasebeye
iletmeyi,
26) İşçilerinizin işe giriş tarihlerini işçi işe başlamadan EN GEÇ 1 GÜN ÖNCE
muhasebeye bildirmeyi, bildirimleri mutlaka bir yazı yada e-posta ile yapmayı,
doğabilecek zararlardan meslek mensubunun da sorumlu olacağını,
27) İşçilerin işten çıkış tarihini, AYNI GÜNDE ve mutlaka bir yazı (E-posta da
olabilir) ile muhasebeye bildirmeyi,
28) İşe aldığınız işçilerin mutlaka PERSONEL ÖZLÜK DOSYASINI imzalamalarını ve
gerekli olan belgeleri (ikametgâh, nüfus cüzdan fotokopisi, diploma örneği, adli
sicil kaydı, vukuatlı nüfus cüzdan örneği, sağlık raporu ve 2 adet fotoğraf )
tamamlatmayı,
29) İstifa eden işçilerden İSTİFA ve İBRA DİLEKÇESİ almayı,
30) İşçi çıkarmalarda işten çıkarılan işçi kusurlu ise (işe geç gelme,işe
gelmeme,hırsızlık, taciz v.b) durumu mutlaka tutanakla tespit edip çıkarılan işçiye
ve şahitlere imzalatmayı ve böyle bir durumun mevcudiyeti halinde mutlaka Mali
MÜŞAVİRİNİZLE irtibat kurmayı,
31) Mevcut çalışan işçileriniz eve daha sonra işe girecek olan tüm işçilere AİLE
DURUM BİLDİRİMİ formunu doldurtup (yıl içinde aile de durum değişikliğini de)
en kısa zamanda muhasebeye göndermeyi,
32) Her ayın son iş günü SİGORTA ve BAĞ-KUR PRİMLERİ ödemeleriniz
olduğunu,
33) İşyerinizde Vergi Levhasını, bulundurmanız gerektiğini,
34) Yazar kasa kullanıyorsanız Yazarkasa Levhasını mutlaka görünür bir yere
asmayı,
Sedat ERYÜREK
SMMM - Bağımsız Denetçi
Sayfalar
- kanunlar
- güncel
- Şirketler
- anonim şti
- limidet şti
- BA/BS
- hisse devri
- tasfiye
- iflas/haciz
- çek
- kurumlar
- gelir vergisi-gerçek
- adi ortaklık
- Sirküler
- fatura
- vergi
- kdv
- ötv
- vuk
- ttk
- m.t.v
- inşaat
- serbest bölge
- özelge
- mesleki
- sgk
- SGK genelgeler
- bağkur
- emeklilik
- memur
- yabancı işçi
- işçi
- İŞKUR
- yurtdışı boçlanma
- gayrimenkul
- tebliğ
- Dernek/Vakıf
- kaçakçılık
- kat mülkiyeti
- Ticaret Odası
- Tacir
- GİB
- Teşvik-destek
- koskep
- AATUHK /6183
- Gümrük bakanlığı/ Dış Ticaret
- Bankalar
- Kefil-kefalet
- İhale
- kooparatif
- Ticari defter
- gider vergileri
- çalışma ve sosyal güvenlik
- ekonomi
- sanayi sicil
- Vergi Davaları Dilekçeler
- muhtasar
- uzlaştırma
- Arabuluculuk
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder