BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Tebliğin amacı, ihracat ve ihracata ilişkin işlemler ile diğer döviz
kazandırıcı faaliyetlerde damga vergisi ve harç istisnasına ilişkin
açıklamaların yapılmasıdır.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 1/7/1964 tarihli ve 488 sayılı Damga Vergisi Kanununun
ek 2 nci ve 2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununun ek 1 inci
maddeleri çerçevesinde ihracat ve diğer döviz kazandırıcı faaliyetlere
ilişkin damga vergisi ve harç istisnası uygulamasının usul ve esaslarını
kapsamaktadır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1)
Bu Tebliğ uygulamasında;
a) Döviz
Kazandırıcı Faaliyet: 488 sayılı Kanunun ek 2 nci maddesi ve 492 sayılı
Kanunun ek 1 inci maddesi uyarınca, bu Tebliğin 4 üncü maddesinde sayılan
ihracat ve ihracata ilişkin işlemler ile 5 inci maddesinde sayılan diğer döviz
kazandırıcı faaliyetleri,
b) Tam ve Dar
Mükellef: 31/12/1960 tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu ve 13/6/2006
tarihli ve 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu hükümlerine göre tayin ve
tespit edilen mükellefleri,
c) Uluslararası
İhale: Kamu kurum ve kuruluşları tarafından yerli ve yabancı firmaların ayrı
ayrı veya birlikte iştirakine açık olarak çıkılan ve yabancı firmalarca da
teklif verilen ihaleyi,
ç) Vergi, Resim,
Harç İstisnası Belgesi: Döviz kazandırıcı faaliyetleri teşvik etmek amacıyla
damga vergisi ve harç istisnası uygulanabilmesi için alınması ve ibraz
edilmesi gereken, vergiye tabi kâğıdın düzenlendiği veya harca konu işlemin
yapıldığı tarihte geçerli Ekonomi Bakanlığınca düzenlenen belgeyi,
d) Yerli Firma:
13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre
kurulmuş ve vergi uygulamaları bakımından Türkiye’de tam mükellef olan
firmaları,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İstisnanın Kapsamı ve Uygulama Esasları
İhracat işlemleri
MADDE 4 – (1)
İhracat ve ihracata ilişkin olduğunun tevsiki kaydıyla;
a) İhracat
karşılığı yapılacak ödemeler (ihracatın finansmanında kullanıldığının tevsiki
kaydıyla prefinansman, Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu çerçevesinde yapılan
ödemelere ilişkin taahhütnameler ile temliknameler ve Sosyal Güvenlik Kurumu
prim borçları ile genel bütçeli idarelere olan borçların mahsubu dâhil),
b) İhracattan
doğan alacağın ihracatçı tarafından temliki,
c) İhracat
bağlantıları için düzenlenecek anlaşmalar,
ç) Transit
ticarete konu malın satın alınması ve satılması,
d) Tedarik
edildikleri şekliyle ihraç edilmek üzere mal alımı,
e) 27/10/1999
tarihli ve 4458 sayılı Gümrük Kanununun 131 inci maddesine istinaden ithalat
vergilerinden tam muafiyet suretiyle geçici ithalat rejimine tabi ambalaj
malzemesi ithali ile kati ihraç edilen mallara ait ambalaj malzemesinin
geçici ihracı ve ithali,
f) Dahilde işleme
izni kapsamında iznin geçerli olduğu süre içerisinde yapılan ithalat,
g) Dahilde İşleme
İzin Belgesi kapsamında belgenin geçerli olduğu süre içerisinde yapılan
ithalat veya yurt içi alımlar,
ğ)
Gerçekleştirilen mamul ürün ihracatı karşılığı olarak bu ürünlerin üretiminde
kullanılan girdilerin Toprak Mahsulleri Ofisinden veya Şeker Kurumunca tespit
edilen şeker fabrikalarından alımı,
ile ilgili
işlemler harçtan ve bu işlemler nedeniyle düzenlenen kâğıtlar (gümrük
idarelerine verilen beyannameler dâhil) damga vergisinden istisna olacaktır.
Diğer döviz kazandırıcı faaliyetler
MADDE 5 – (1)
Vergi, Resim, Harç İstisnası Belgesine bağlanan aşağıda sayılan diğer döviz
kazandırıcı faaliyetlere ilişkin işlemler nedeniyle, belgenin geçerlilik
süresi içerisinde belgede yer alan tutarla sınırlı olmak kaydıyla, düzenlenen
kâğıtlara damga vergisi, yapılan işlemlere harç istisnası uygulanır.
a) Kalkınma
Bakanlığınca yayımlanan cari yıl yatırım programında yer alan yatırımlardan
ve Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik
Komutanlığının bu programda yer almayan kamu yatırımlarından uluslararası
ihaleye çıkarılanların ihalesini kazanan veya yabancı para ile finanse
edilenlerin yapımını üstlenen ana yüklenici firmaların (alt yükleniciler
hariç);
i) Tam mükellef
olması hâlinde, uluslararası ihalelerde tamamı üzerinden, yabancı para ile
finanse edilenlerde ise yabancı paraya isabet eden oranda yapacakları teslim,
hizmet ve faaliyetler ile tam mükellef imalatçı firmaların, bahse konu işte
kullanılmak üzere bu işin yapımını yüklenen firmaya üreterek yapacakları mal
ve malzeme ile hizmet satış ve teslimleri,
ii) Dar mükellef
olması hâlinde, söz konusu firmanın bu işte kullanacağı mal ve malzemeyi
üreten tam mükellef imalatçı firmaların (işi taahhüt eden firmalar dâhil)
yapacakları satış ve teslimleri,
iii) Tam ve dar
mükellef firmaların ortaklığı hâlinde, tam mükellef firmaya kendi faaliyeti
oranında, diğer firmaya ise (ii) alt bendi çerçevesinde tam mükellef
firmaların üreterek yapacakları satış ve teslimleri,
iv) Yukarıda
belirtilen (i), (ii) ve (iii) alt bentleri çerçevesinde proje sahibi kamu
kurumları ile bu projeleri üstlenen firmalara proje süresince yapılacak teknik
müşavirlik, mühendislik ve benzeri hizmet satışları.
b) i) Savunma
Sanayii Müsteşarlığınca onaylanan savunma, güvenlik veya istihbarat alanları
ile ilişkili projeleri üstlenmiş tam mükellef imalatçı firmalar ile savunma,
güvenlik veya istihbarat alanlarında yapılacak araştırma ve geliştirme
projelerini üstlenen tam mükellef imalatçı firmaların yapacakları satış ve
teslimler ile bu satış ve teslimler sonrası doğan bakım ve onarım hizmetleri,
ii) Savunma
Sanayii Müsteşarlığınca savunma, güvenlik veya istihbarat alanları açısından
önem arz ettiği belirtilen savunma, güvenlik ve istihbarata yönelik her türlü
platform, sistem, yazılım, araç ve gereçlerini üreten tam mükellef imalatçı
firmalar ile savunma, güvenlik veya istihbarat alanlarında yapılacak araştırma
ve geliştirme projelerini üstlenen tam mükellef imalatçı firmaların ülkenin
savunma, güvenlik veya istihbaratı ile ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına
yapacakları satış ve teslimler ile bu satış ve teslimler sonrası doğan bakım
ve onarım hizmetleri,
iii) Bu bendin (i)
ve (ii) alt bentlerinde belirtilen firmalara, tam mükellef imalatçı
firmaların üreterek yapacakları satış ve teslimleri,
iv) Bu bendin (i)
ve (ii) alt bentlerinde belirtilen işleri yüklenen firmanın dar mükellef
firma olması hâlinde, tam mükellef imalatçı firmaların bu firmaya üreterek
yapacakları satış ve teslimleri.
c) Tam mükellef
imalatçı firmaların, Ekonomi Bakanlığınca belirlenen yatırım malları
listesinde belirtilen malları üreterek yapacakları satış ve teslimleri.
ç) Tam mükellef
imalatçı firmaların, Yatırım Teşvik Belgesi kapsamında monte edilmemiş
haldeki aksam ve parçaları ithal edebilecek firmalara, ithal edebilecekleri
bu aksam ve parçaları üreterek yapacakları satış ve teslimleri.
d) Yap-İşlet
Modeli çerçevesinde yapılacak yatırım projelerini üstlenen tam mükellef
firmaların yapacakları hizmet ve faaliyetleri.
e) Kamu kurum ve
kuruluşları tarafından uluslararası ihaleye çıkarılmış yurt içi veya yurt
dışı taşıma işlerini yüklenen tam mükellef firmaların bu faaliyetleri.
f) Uluslararası
yük ve yolcu taşımacılığından döviz olarak kazanılan bedellerin yurda
getirilmesi kaydıyla kara, deniz veya hava ulaştırma hizmet ve faaliyetleri.
g) Yurt dışına
yönelik olarak gerçekleştirilecek müteahhitlik, müşavirlik, yazılım ve
mühendislik hizmetleri.
ğ) Yabancı
uyruklulara (diplomatik temsilcilikler ve mensupları dâhil), turistlere veya
yurt dışında çalışan Türk vatandaşlarına ülkemizde bulundukları sürede, döviz
karşılığı verilecek sağlık hizmetleri.
h) Turizm
müesseseleri ile seyahat acentelerinin yurt içindeki ve yurt dışındaki turizm
faaliyetleri sırasında yaptıkları döviz karşılığı hizmet satışları.
ı) Bedelleri döviz
olarak alınmak kaydıyla yurt dışında yerleşik firmalar adına gerçekleştirilen
bakım ve onarım hizmetiyle, dış sefere çıkan Türk ve yabancı bayraklı gemi,
uçak veya tırların bakımı ve onarımı, yenileme ve dönüşüm ile bakım, onarım,
yenileme ve dönüşüm kapsamında gerçekleştirilen mal (yakıt ve madeni yağlar
hariç) ve hizmet satışları.
i) Tam mükellef
firmalarca, ihraç ürünlerimizin pazarlanması amacıyla yurt dışında mağaza
açılması veya işletilmesi.
j) Kamu kurum ve
kuruluşlarınca uluslararası ihaleye çıkarılan maden havzalarından rödövans
karşılığında maden çıkarımı ve işletmesiyle ilgili üretim faaliyetleri.
k) Yurt içinde
yerleşik haber ajanslarınca, yurt dışındaki yayın organlarına görüntülü veya
görüntüsüz haber satışları.
l) Kamu kurum ve
kuruluşlarınca uluslararası ihaleye çıkarılan ve Ekonomi Bakanlığı tarafından
belirlenen yatırım malları, sınai mamuller ve yazılım hizmetlerine yönelik
ihaleleri kazanan tam mükellef imalatçı firmaların üreterek yapacakları satış
ve teslimleri.
m) İkili veya çok
taraflı uluslararası anlaşma hükümlerine göre yurt içinde bulunan yabancı
kuruluşların yurt dışından getirme imkanına sahip bulundukları sınai
mamulleri teslim eden tam mükellef imalatçı firmalar ile uluslararası
kuruluşlar, yabancı ülke temsilcilikleri ve kuruluşlarına ait tesislerin
yapımını ve onarımını üstlenen tam mükellef müteahhit firmaların faaliyet ve
teslimleri.
n) İkili veya çok
taraflı uluslararası anlaşmalar kapsamında Türkiye’de gerçekleştirilen
projeleri üstlenen kurum, kuruluş veya şirketler (bunlar tarafından yurt
içinde projenin yürütülmesi amacıyla kurulan veya ortaklık gerçekleştirilen
şirketler dâhil) tarafından proje kapsamında verilen yapım ve teslim işlerini
yüklenen firmaların (alt yükleniciler hariç);
i) Tam mükellef
olması halinde, bunların yapacakları teslim ve hizmetleri ile tam mükellef
imalatçı firmaların bu firmalara üreterek yapacakları satış ve teslimleri,
ii) Tam ve dar
mükellef firmaların ortaklığı şeklinde olması hâlinde, tam mükellef firmanın
ortaklığı oranında gerçekleştireceği teslim ve hizmetleri ile tam mükellef
imalatçı firmaların bu firmalara üreterek yapacakları satış ve teslimleri.
o) Kamu özel iş
birliği kapsamında tesis yapımı ve yenilenmesi işlerini üstlenen tam mükellef
firmaların yapacakları hizmet ve faaliyetleri.
Uygulamaya ilişkin esaslar
MADDE 6 – (1)
Tebliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (g) bendinde sayılan
faaliyetler için bu konuda düzenlenmiş “Dahilde İşleme İzin Belgesi”; 5 inci
maddesinde sayılan diğer döviz kazandırıcı faaliyetler için bu konuda
düzenlenmiş “Vergi, Resim, Harç İstisnası Belgesi”nin ibrazı üzerine, sözü
edilen belgelerin geçerlilik süresi içerisinde yapılması şartıyla ilgili
kuruluşlarca, aşağıda açıklanan usul ve esaslar çerçevesinde başka bir belge
aranmaksızın resen damga vergisi ve harç istisnası uygulanır.
(2) Belgenin
alınmasından önce veya belgenin geçerlilik süresinin dolmasından sonra,
belgeye bağlanan iş ile ilgili olarak yapılan işlemlere harç ve bu işlemler
nedeniyle düzenlenen kağıtlara damga vergisi istisnası tatbik edilmez.
(3) İstisna
uygulaması belgede yer alan esaslar dikkate alınarak yürütülür.
(4) Vergi, Resim,
Harç İstisnası Belgesine bağlanan diğer döviz kazandırıcı faaliyetlere
ilişkin işlemlere ve bu işlemler nedeniyle düzenlenen kağıtlara belgenin
geçerlilik süresi içerisinde belgede yer alan tutarla sınırlı olmak kaydıyla,
damga vergisi ve harç istisnası uygulanır.
(5) Ancak Vergi,
Resim, Harç İstisnası Belgesi almak amacıyla proje formu ekinde verilecek
taahhütnameler ile Tebliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a), (b),
(d), (e), (g), (j), (l) ve (o) bentlerinde sayılan işlem ve faaliyetlere
ilişkin sözleşme safhasından önceki teminatlar ve ihale kararlarına, söz
konusu faaliyet ve işlemlerin ilgili bentlerde belirtilen niteliklerin
tamamını aynı anda taşıması kaydıyla, belge aranmaksızın resen damga vergisi
ve harç istisnası uygulanır.
(6) Vergi, Resim,
Harç İstisnası Belgesi, belge sahibinin ihale makamı ile yapacağı işlemlere
ve bu işlemler nedeniyle düzenlenen kağıtlara damga vergisi ve harç istisnası
sağlayacak olup, belge sahibi firmaların belge konusu işe ilişkin mal,
malzeme veya hizmet temin ettiği kişi ve kurumlarla yapacağı işlemlere ve bu
işlemler nedeniyle düzenlenen kağıtlara damga vergisi ve harç istisnası
uygulanması için, her iki işlem tarafının da o işle ilgili olarak düzenlenmiş
belgeye sahip olması şarttır. Belge sahibi firmanın mal, malzeme veya hizmet
temin ettiği kişi ve kurumlarla yapacağı işlemlerde her iki işlem tarafının
da o işle ilgili belgesinin bulunmaması durumunda, söz konusu muamelelere
damga vergisi ve harç istisnası uygulanmaz.
(7) 15/7/2016
tarihli ve 6728 sayılı Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Amacıyla Bazı
Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun yürürlük tarihi olan 9/8/2016
tarihinden itibaren, yerli ve yabancı firmaların ayrı ayrı veya birlikte
iştirakine açık olarak ihaleye çıkılmış olması uluslararası ihale için tek
başına yeterli olmayıp, uluslararası ihaleden bahsedebilmek için söz konusu
ihaleye yabancı firmanın da teklif vermiş olması gerekir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sorumluluk ve Yaptırımlar
İşlem yapan kuruluşların sorumluluğu
MADDE 7 – (1)
Yukarıdaki bölümlerde belirtilen hususlarda damga vergisi ve harç istisnasını
uygulamak suretiyle işlem yapan kuruluşlar (noter, tapu, gümrük, ihaleyi
yapan kurum veya kuruluş vb.), bu Tebliğde belirtilen esas ve usuller
çerçevesinde herhangi bir makam veya merciden istisnaya dair yazı talep
edilmeksizin damga vergisi ve harç istisnasını resen tatbik edeceklerdir.
Ancak, bu Tebliğdeki açıklamalara rağmen istisna kapsamında bulunup
bulunmadığı hususunda tereddüde düşülen konularda ilgili vergi dairesi başkanlıklarından/defterdarlıklardan
görüş alınması mümkündür.
(2) Damga vergisi
ve harç istisnası uygulayarak işlem yapan kuruluşlar ile iş yaptıran kamu
kurum ve kuruluşlarınca, bu işlere ilişkin olarak düzenlenen kağıt ve yapılan
işlemlerle ilgili olup, istisna uygulaması sebebiyle ilgililerine
ödettirilmeyen veya ödeme sırasında tevkif edilmeyen damga vergileri ile
alınmayan harca ilişkin olarak, işlemin yapıldığı veya vergiye konu kağıdın
düzenlendiği tarihi takip eden 30 (otuz) gün içinde bu Tebliğin Ek-1’inde yer
alan “Damga Vergisi ve Harç İstisnasından Yararlananlara Ait Bildirim”
doldurularak, adına işlem yapılan ihracatçı veya diğer döviz kazandırıcı
faaliyetler kapsamında istisnadan yararlanan firmaların gelir veya kurumlar
vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine bildirilir. Bu bildirime,
döviz kazandırıcı faaliyetlerle ilgili olarak düzenlenen Vergi, Resim, Harç
İstisnası Belgesi ya da Dahilde İşleme İzin Belgesinin bir örneği de eklenir.
(3) Gümrük, tapu
ve notere gidilmeksizin ilgili kişi ve kuruluşlar arasında düzenlenen
kağıtlara ilişkin olup istisna hükmü gereğince ödenmeyen damga vergisi
tutarları, kağıdın düzenlenmesini takip eden 30 gün içinde işlem yapan
taraflarca aynı esaslar dahilinde ilgili vergi dairesine bildirilir.
Ekonomi Bakanlığı tarafından yapılacak işlemler
MADDE 8 – (1)
Dahilde İşleme İzin Belgesi veya Vergi, Resim, Harç İstisnası Belgesinin
iptal edilmesi veya iptal işleminin kaldırılması halinde, Ekonomi Bakanlığı
tarafından bu durum işlem tarihini takip eden 30 gün içinde ilgili vergi
dairesine bildirilir.
(2) Dahilde İşleme
İzin Belgesi kapsamında döviz kazandırıcı faaliyetlerin gerçekleştirilmesi
veya gerçekleştirilmemesi halinde, varsa gerçekleşmeme oranı da belirtilmek
suretiyle, Ekonomi Bakanlığı tarafından bu durumun tespit edildiği tarihi
izleyen 30 gün içinde ilgili vergi dairesine bildirilir.
(3) Yukarıda
belirtilen hususlarda vergi dairesine yapılacak bildirimlerde ilgilinin adı,
soyadı veya unvanı, vergi kimlik numarası, ikametgahı veya kanuni ve iş merkezi,
döviz kazandırıcı faaliyetin türü, belgenin adı, sayısı ile gerekli görülen
diğer hususlara yer verilir.
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından yapılacak
işlemler
MADDE 9 – (1)
Vergi, Resim, Harç İstisnası Belgesi kapsamında döviz kazandırıcı faaliyetlerin
gerçekleştirilmesi veya gerçekleştirilmemesi halinde, varsa gerçekleşmeme
oranı da belirtilmek suretiyle, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından
bu durumun tespit edildiği tarihi izleyen 30 gün içinde ilgili vergi
dairesine bildirilir.
(2) Yukarıda
belirtilen hususlarda vergi dairesine yapılacak bildirimlerde ilgilinin adı,
soyadı veya unvanı, vergi kimlik numarası, ikametgahı veya kanuni ve iş
merkezi, döviz kazandırıcı faaliyetin türü, belgenin adı, sayısı ile gerekli
görülen diğer hususlara yer verilir.
Vergi daireleri tarafından yapılacak işlemler
MADDE 10 – (1)
Vergi daireleri, istisnaya konu işlemi yapan kuruluşlarca Tebliğin 7 nci, 8
inci ve 9 uncu maddelerinde belirtilen esaslar çerçevesinde gönderilen
bildirimleri, mükelleflerin tarh dosyalarında saklayacaklardır. İlgili
kuruluşlarca yapılacak bildirimler dikkate alınarak 4/1/1961 tarihli ve 213
sayılı Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre yapılacak tarhiyatlarda,
mükelleflerin tarh dosyalarındaki bildirim ve kayıtlar esas alınır.
Mükelleflere uygulanacak yaptırımlar
MADDE 11 – (1)
Döviz kazandırıcı faaliyetlerde;
a) Alınmayan damga
vergisi ve harç tutarının, döviz kazandırıcı faaliyetlerin gerçekleşmeyen
kısmına isabet eden tutarı,
b) Dahilde İşleme
İzin Belgeleri ve Vergi, Resim, Harç İstisnası Belgelerinin iptal edilmiş
olması durumunda, alınmayan damga vergisi ve harç tutarları
213 sayılı Kanun
hükümleri çerçevesinde ceza ve gecikme faizi ile birlikte geri alınır.
(2) Gecikme faizi,
kağıdın düzenlendiği veya işlemin yapıldığı tarihten başlayarak hesaplanır.
İşlem yapan kuruluşlara uygulanacak yaptırımlar
MADDE 12 – (1)
Damga vergisi ve harç istisnasına konu işlemi yapan ancak 30 günlük sürede
gerekli bildirimde bulunmayan sorumlular adına 213 sayılı Kanunun 352 nci
maddesi uyarınca ikinci derece usulsüzlük cezası kesilir.
(2) 488 sayılı
Kanunun ek 2 nci maddesi ve 492 sayılı Kanunun ek 1 inci maddesi ile bu
Tebliğ kapsamına girmediği halde söz konusu Kanunlar ve bu Tebliğ gerekçe
gösterilerek damga vergisi ve harç istisnası tatbik edilen işlemleri yapan
kuruluşlar (noter, tapu, gümrük, ihaleyi yapan kurum veya kuruluş vb.),
alınmayan damga vergisi ve harç tutarları ile bunlara ilişkin faizlerin
ödenmesinden istisnadan yararlananlarla birlikte müteselsilen sorumlu
olacaklardır.
(3) İstisnaya konu
işlemi yaptığı halde gerekli bildirimde bulunmayan kuruluşlar ile işlem ve
faaliyetin gerçekleşmediğinin tespiti üzerine bu durumu süresinde bildirmeyen
kuruluşlar, döviz kazandırıcı faaliyetin gerçekleşmemesi veya belge
şartlarına uyulmadığının tespiti halinde, 213 sayılı Kanun hükümleri
çerçevesinde istisnadan yararlananlardan ceza ve gecikme faizi ile birlikte
tahsil edilmesi gereken damga vergisi ve harç tutarlarından müteselsilen
sorumlu olacaklardır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Diğer Hususlar ve Son Hükümler
Diğer hususlar
MADDE 13 – (1) 6728 sayılı Kanunla değişmeden önceki; 488 sayılı Kanunun ek 2 nci
ve 492 sayılı Kanunun ek 1 inci maddelerine istinaden yayımlanan Tebliğler
kapsamında ihracat veya diğer döviz kazandırıcı faaliyetlerle ilgili olarak
bu Tebliğin yürürlük tarihinden önce düzenlenmiş bulunan Vergi, Resim, Harç
İstisnası Belgesi ve Dahilde İşleme İzin Belgesi sahibi mükelleflerin, belge
süresinin bitimine kadar yapacakları işlemler ve bu işlemlerle ilgili
düzenledikleri kağıtlar için belgede yazılı tutarla sınırlı olmak üzere damga
vergisi ve harç istisnası uygulamasına devam edilir.
(2) 6728 sayılı
Kanunun yürürlük tarihi olan 9/8/2016 tarihinden önce yapılan uluslararası
ihale konusu işlere ilişkin olarak, Kanunun yürürlük tarihinden önceki
mevzuat hükümleri çerçevesinde Ekonomi Bakanlığınca verilecek Vergi, Resim,
Harç İstisnası Belgesine istinaden damga vergisi ve harç istisnası uygulanır.
(3) Tebliğin 5
inci maddesinin birinci fıkrasının (n) ve (o) bentlerinde düzenlenen
faaliyetlere ilişkin damga vergisi ve harç istisnası, 6728 sayılı Kanunun 76
ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) ve (ç) bentleri uyarınca Kanunun yayımı
tarihi olan 9/8/2016 tarihinden itibaren yapılan proje ve işlere
uygulanacaktır. Söz konusu bentlerde yer alan proje ve işlere ilişkin olarak
istisna uygulanabilmesi için, 9/8/2016 tarihinden itibaren ilk defa yapılan
bir proje veya iş olması ya da mevcut projelerin 9/8/2016 tarihinden itibaren
ihale edilen kısmına ilişkin olması gerekmektedir.
Yetki
MADDE 14 – (1) 6728 sayılı Kanunla değişik 488 sayılı Kanunun ek 2 nci ve 492
sayılı Kanunun ek 1 inci maddelerinin altıncı fıkraları uyarınca, söz konusu
maddelerin 1 inci ve 2 nci fıkralarında yer alan döviz kazandırıcı
faaliyetlere ilave olarak döviz kazandırıcı diğer faaliyetleri, belge
kapsamında istisna uygulanacak işlem ve faaliyetlerin aşamaları ile diğer
usul ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı ile Ekonomi Bakanlığı birlikte
yetkilidir.
Yürürlükten kaldırılan tebliğler
MADDE 15 – (1) 27/2/2004 tarihli ve 25386 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Döviz
Kazandırıcı Faaliyetlerde Damga Vergisi ve Harç İstisnası Uygulaması Hakkında
Tebliğ (Seri No:1) ve söz konusu Tebliğde değişiklik yapan Tebliğler
yürürlükten kaldırılmış olup 9/8/2016 tarihinden önceki dönemlere ilişkin
ihracat ve diğer döviz kazandırıcı faaliyetler bakımından söz konusu
Tebliğler geçerliliğini koruyacaktır.
Yürürlük
MADDE 16 – (1)
Bu Tebliğ 9/8/2016 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 17 – (1)
Bu Tebliğ hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.
|
Sayfalar
- kanunlar
- güncel
- Şirketler
- anonim şti
- limidet şti
- BA/BS
- hisse devri
- tasfiye
- iflas/haciz
- çek
- kurumlar
- gelir vergisi-gerçek
- adi ortaklık
- Sirküler
- fatura
- vergi
- kdv
- ötv
- vuk
- ttk
- m.t.v
- inşaat
- serbest bölge
- özelge
- mesleki
- sgk
- SGK genelgeler
- bağkur
- emeklilik
- memur
- yabancı işçi
- işçi
- İŞKUR
- yurtdışı boçlanma
- gayrimenkul
- tebliğ
- Dernek/Vakıf
- kaçakçılık
- kat mülkiyeti
- Ticaret Odası
- Tacir
- GİB
- Teşvik-destek
- koskep
- AATUHK /6183
- Gümrük bakanlığı/ Dış Ticaret
- Bankalar
- Kefil-kefalet
- İhale
- kooparatif
- Ticari defter
- gider vergileri
- çalışma ve sosyal güvenlik
- ekonomi
- sanayi sicil
- Vergi Davaları Dilekçeler
- muhtasar
- uzlaştırma
- Arabuluculuk
18 Mayıs 2017 Perşembe
İHRACAT VE DİĞER DÖVİZ KAZANDIRICI FAALİYETLERDE DAMGA VERGİSİ VE HARÇ İSTİSNASI UYGULAMA GENEL TEBLİĞİ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder